برخی از مخالفان حجاب و به خصوص اجباری بودن آن، واجب نبودن حجاب بر کنیز را گواهی بر این نکته میگیرند که هدف از فرمان حجاب رعایت امنیت جنسی جامعه نبوده، چرا که کنیزان نیز، حتی گاهی بیش از ن آزاد عرب، دارای زیبایی بودند.
گروه دیگری از مخالفان حجاب که به کارکرد جنسیتی آن معتقدند، ادعا میکنند که حجاب ن را تبدیل به یک شیء»میکند. برخی این گفته که حجاب برای محافظت زن است را در تناقض با قانون شیعی ازدواج موقت میدانند. و در بدترین حالت حجاب را ابزاری برای سرکوب ن میدانند. به گفته مخالفان حجاب: از دیدگاه فلسفهٔ حجاب، زن سرچشمهٔ تهییج شهوتهای جنسی مردان است
به علاوه گفته میشود که در سینمای هند (که نشان دادن برهنگی تا اندازهای مجاز است) از حجاب به عنوان نوعی وسیله برای تهییج جنس مخالف استفاده میشود.
نظر دیگر مخالفان این است که حجاب تنها مختص مسلمانان نیست، بلکه تا حدود ۱۹۵۰ در بسیاری از کشورهای اروپایی هم ن بر سر خود پوشش داشتند، یک روسری که با آن سر و موهای خود را میپوشاندند؛ بنابراین هیچ نشانه مذهبی در آن دیده نمیشود. انسان (چه زن و چه مرد)، در هر مذهبی به هر دلیل (شرم و حیا و غیره) دوست داشته که بخش های خصوصی خود را بپوشاند، این مسئله هنوز در بسیاری از فیلمهای قوم شناسانه که از قبائل آفریقا گرفته شدهاست، دیده میشود؛ بنابراین حجاب هیچ ارتباطی با مذهب ندارد، بلکه یه عادت فرهنگی است.نظر مخالفان حجاب، به اجباری بودن آن است. میگویند: اگر از آزادی زن دفاع میکنیم، باید او را هم در انتخابش آزاد بگذاریم؛ بنابراین مخالفان حجاب اجباری مخالفت خود را در ۱۵ مارس روز جهانی مبارزه با حجاب اجباری» اعلام میکنند.
حجاب ,مخالفان ,ن ,زن ,بنابراین ,گفته ,مخالفان حجاب ,خود را ,در بسیاری ,بسیاری از ,که حجاب
درباره این سایت